Alan Fletcher, Colin Forbes, Bob Gill, La Settimana Britannica a Milano 9-17 Ottobre 1965, 1965
W 1962 powstało słynne studio Fletcher/Forbes/Gill. Gdy Bob Gil opuścił grupę, by udać się we własną drogę zastąpił go Theo Crosby. Później do grupy dołączyli Kenneth Grange oraz Mervyn Kurlansky i tak w 1972 powstał słynny do dziś Pentagram.
Jest to jeden z pierwszych plakatów, który reklamował brytyjski design w Mediolanie. Organizowane od 1961 roku Salone Internationale del Mobile to dziś największe w Europie i najbardziej prestiżowe targi wzornictwa przemysłowego. Każdego roku przyciągają tysiące wystawców i kilkaset tysięcy zwiedzających z całego świata. Na sześć dni Mediolan staje się miejscem spotkań projektantów mebli i wnętrz, architektów, producentów, agentów oraz dziennikarzy z pasjonatami dobrego wzornictwa.
W czasie, gdy powstawał ten plakat dzisiejsza stolica włoskiego wzornictwa przemysłowego dopiero budowała swój prestiż. W 1965 roku podjęto decyzję o nadaniu krajowym dotąd targom charakteru międzynarodowego. Dziś ten plakat sam w sobie jest brytyjskim prezentem podarowanym nie tylko Włochom. Został doceniony w 1966 na I Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie, zyskując wyróżnienie honorowe w grupie plakatów reklamowych, a także nagrodę ufundowaną przez Polską Izbę Handlu Zagranicznego. Odważny projekt przykuwa naszą uwagę. Opakowany w brytyjską flagę prezent zaprojektowany jest tak, że sprawia wrażenie trójwymiarowości, a przez to kusi nas, by pociągnąć za czerwoną wstążkę i zajrzeć do środka.
Aleksandra Oleksiak