Startuje konkurs na plakat dla Polskich Linii Lotniczych LOT
Zgłoś swoją pracę i dołącz do wyjątkowego grona twórców lotowskich plakatów. Tadeusz Gronowski, Henryk Tomaszewski, Janusz Grabiański, Roman Cieślewicz, Waldemar Świerzy – to tylko niektórzy z grona twórców kultowych plakatów Polskich Linii Lotniczych LOT. Ich prace dla LOT-u na stałe zapisały się w kanonie najlepszych polskich plakatów reklamowych.
Polskie Linie Lotnicze LOT, ogłaszając konkurs, otwierają możliwość dołączenia do wyjątkowego grona twórców lotowskich plakatów. Uczestnikami konkursu mogą być osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, w szczególności profesjonaliści, zawodowo zajmujący się sztuką i projektowaniem, a także studenci uczelni artystycznych. Zadaniem konkursowym jest wykonanie projektu plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm czy bezpieczeństwo. Inspirację do wykonania prac może stanowić również hasło reklamowe marki: „Ważne, z kim podróżujesz”.
Partnerem Konkursu na plakat dla PLL LOT jest Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie.
Przewodniczącą kapituły konkursowej została Bożena Pysiewicz, kustosz w Muzeum Narodowym w Warszawie i kuratorka Muzeum Plakatu w Wilanowie. W składzie kapituły znaleźli się dr hab. Ryszard Kajzer - grafik, autor plakatów, ilustracji, projektów książek i znaków graficznych, wykładowca w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dr hab. Agnieszka Ziemiszewska – projektantka, plakacistka, edukatorka i wykładowczyni w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, a także Bartłomiej Walczuk – designer, art-director wyspecjalizowany w brandingu, typografii i okładkach płyt oraz Julia Mirny – ilustratorka, graficzka i reżyserka animacji. PLL LOT w kapitule reprezentować będzie Ewa Lampart – Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej.
Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie wspiera inicjatywy, które nawiązują do tradycji związanej z artystycznym plakatem reklamowym. Historia projektowania graficznego i historia LOT-u są ze sobą nierozerwalnie powiązane od początków istnienia przedsiębiorstwa. W zbiorach Muzeum Plakatu znajduje się ponad 100 lotowskich plakatów reklamowych, które powstawały od początków istnienia przedsiębiorstwa. To prace z końca lat 20. i lat 30. XX wieku oraz projekty powstające po wojnie tworzone przez grafików związanych z polską szkołą plakatu. Ogłoszony właśnie konkurs to impuls do powstania współczesnych plakatów, z których najciekawsze, nagrodzone projekty powiększą muzealną kolekcję – mówi Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu, przewodnicząca kapituły konkursowej.
Pierwszą nagrodą w konkursie jest 10 tysięcy złotych oraz voucher na zakup biletów lotniczych w tej samej kwocie. Druga nagroda to 5 tysięcy złotych oraz voucher na kwotę 5 tysięcy złotych do wykorzystania na zakup biletów lotniczych, natomiast nagroda za trzecie miejsce to 3 tysiące złotych oraz voucher w tej samej kwocie na bilety. W konkursie zostaną także przyznane wyróżnienia. Nagrodzone prace zostaną zaprezentowane na dedykowanej wystawie oraz w innych aktywnościach komunikacyjnych przewoźnika.
Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 31 lipca 2024 r. o godzinie 23.59.
Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2024 r.
Więcej informacji oraz regulamin konkursu znajdują się na stronie internetowej PLL LOT.
Serdecznie zapraszamy do nadsyłania projektów!