Grające plakaty - warsztaty plastyczne na wystawie Plakat - remediacje
Warsztat dla dzieci od 6 – 10 lat, prowadzenie: Anna Owsiany (Fundacja Grupa Twórcza), Magda Olasińska
Ilosc miejsc ograniczona, prosimy rezerwowac mailem na adres: molasinska@mnw.art.pl
Dla rodziców oprowadzanie kuratorskie po wystawie – Kurator Muzeum Plakatu, Mariusz Knorowski
Data: 4 września 2016, godz. 12.00 - 13.30
Dzieci mają nieskończoną wyobraźnię i są bardzo wrażliwe na różne formy muzyki. Wykorzystując swoją pomysłowość i otwartość na tworzenie, dzieci wykonają instalacje muzyczne w formie plakatu. Podczas warsztatu najpierw obejrzymy wystawę a następnie za pomocą prostych materiałów plastycznych, stworzymy plakaty, z których będzie można wydobyć dźwięki. Zapraszamy dzieci na warsztat a rodziców na oprowadzanie!
Z uczestnikami warsztatów skupimy się na obejrzeniu kilku wybranych eksponatów z wystawy - obejrzymy jak koreańskie dzieci biorą udział w festiwalach w swoim kraju tworząc na trybunach ogromne plakaty z kolorowych kartek nad swoimi głowami i podyskutujemy o tym. Potem wspólnie obejrzymy krótki film jak artyści w Berlinie ściągają z przystanków autobusowych plakaty reklamowe i zastanowimy się, co to jest plakat reklamowy, czy go lubimy i czy jest nam potrzebny. Następnie przejdziemy do Nowej Galerii, żeby obejrzeć bardzo stary film o plakatach, które ożywają i ludzie, którzy są na nich przedstawieni wychodzą z ich ram na ulice. Na końcu zaś sprawdzimy jak się gra na płaskiej perkusji i czy zaczarowany tablet może zmienić nieciekawe reklamy we współczesne dzieła sztuki streetartowej.
W tym czasie rodziców oprowadzi po wystawie Kurator Muzeum Plakatu, pan Mariusz Knorowski. Wystawa Plakat – remediacje porusza zjawisko witalności tej dziedziny sztuki i projektowania we współczesnym świecie. W niezwykle przejrzyście i przystępnie zaprojektowanej przestrzeni Muzeum Plakatu śledzimy dziesięć mikro historii znanych plakatów, na internetowych filmach obserwujemy ideologiczne niszczenie afiszów politycznych, czy wreszcie przystajemy przed wymownymi działaniami miejskich aktywistów, którzy usuwają reklamy w miastach uważając, że za mocno zawłaszczyły naszą przestrzeń wizualną. Na końcu dochodzimy do drugiej części wystawy, która skupia się na interaktywnych możliwościach plakatu. Można tu obejrzeć plakaty animowane, przejrzeć memy, pograć na dwuwymiarowej perkusji czy wypróbować aplikację NO AD REMEDIATED (do ściągnięcia w sieci, bezpłatnie).
Bilet dla dorosłych – 11 PLN, dzieci – 8 PLN. Warsztat i oprowadzanie w cenie biletu.